Check out my freehand nail art in the folders/pages above this line :) - Se min frihånds nail art i fanebladene over denne linie :)



søndag den 15. januar 2012

Tiger - wildlife animal print - dyreprint




Dansk, se længere nede.
This is my second tiger, and I decided to use the exact same colors as I did the first time. Oh boy I was so proud of my first tiger, it took me a looong time, but today I can see it has flaws. But when it comes right down to it, our results doesn’t have to be perfect. Jump right in and have fun while you do it, and practice is a great thing! Over my base coat I added two coats of China Glaze White on White. Then I painted a little more than the lower half with China Glaze Papaya Punch, and when a little dry, I sponged the area between those two colors with more Papaya Punch, creating an uneven topline. When dry I painted the stripes with black acrylic color, and when dry, I added Seche Vite Top coat. If you need inspiration, do a Google search for tiger.
Before removing it, I tried Essie matte about you to mattify it – but I definitely do not like the matte version, how about you…?
Dette er min anden tiger, og jeg besluttede at bruge de samme farver som i første forsøg. Jeg var så stolt over min første tiger, der tog mig laaang tid atlave, men i dag kan jeg jo godt se dens fejl og mangler. Men når alt kommer til alt BEHØVER vores resultater ikke være perfekte, det gælder jo først og fremmest om at kaste sig ud i det og have det sjovt, mens du træner!
Jeg lagde over min base coat 2 lag China Glaze White on White. Derefter malede jeg lidt mere end den nederste halvdel af neglene med China Glaze Papaya Punch. Da det orange var lidt tørt brugte jeg et lille stykke makeup svamp til at duppe området mellem det orange og hvide med mere Papaya Punch, så den øverste linje blev lidt ujævn. Da det var tørt malede jeg striberne med sort acrylfarve, og da de var tørre lagde jeg Seche Vite top coat. Hvis du mangler inspiration, så lav en Google søgning på tiger.
Før jeg fjernede tigeren ville jeg se den mat, så jeg lagde et lag Essie matte about you. Jeg kan helt klart ikke li’ den matte version, men hvad med dig…?

3 kommentarer:

  1. This is one very cool tiger:)I like that you put some white as well:)I like the shine top coat version on this one:)

    SvarSlet
  2. these are Awesome! I was really like wow how you sponged the color! Yes the shiny is prettier then the matte I think!

    SvarSlet
  3. Thank you ladies and/or girls ;)
    It's funny that we all like the shiny tiger the best, but to me me, it's like the matte "killed" the tiger :)

    SvarSlet

Please do NOT link spam! Comments with links will very likely be removed. If you want me to look at your blog, send me an email!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...