Check out my freehand nail art in the folders/pages above this line :) - Se min frihånds nail art i fanebladene over denne linie :)



torsdag den 17. november 2011

Newspaper nails – avis negle, tutorial – vejledning



The finished result, see the before cleaning photos below - det færdige resultat, se før billeder længere nede.

Dansk, se længere nede.
I have been experimenting with newspaper print on nail wheels, trying out different ways of doing it. This works best for me:
01. Cut small pieces of newspaper for each nail. I prefer them to be not much longer than the nail, but definitely much wider.
02. Apply base coat and two coats of white, I prefer OPI Alpine Snow. Let the polish dry completely.
03. Put the piece of newspaper, that you are going to use in rubbing alcohol 15-20 seconds, and dip your nail in it too, just to make it wet. Btw I always wipe off my nails with rubbing alcohol before adding my base coat to remove any oily residue.
04. Place the piece of newspaper where you want it, and with a finger from the other hand (the thumb is good), pres down and gently roll it all over the newspaper covered nail 20 seconds, back and forth, up and down. Check by carefully lift a little corner, to see if the print is OK, before removing it entirely.
05. Repeat on all nails.
06. When the rubbing alcohol has dried away by itself, apply a top coat. When that is dry, you can go ahead and clean your cuticles and fingers with rubbing alcohol or polish remover, and you’re done!

Jeg har eksperimenteret med avistryk negle på neglehjul i nogen tid, med større og mindre succes. Men denne ”opskrift” er den, der virker bedst for mig med den avis jeg bruger, som er Nordjyske.
01. Klip små stykker avispapir, så du har til alle negle. Jeg foretrækker at de ikke er væsentligt længere end neglen, men er godt brede, så de går ned på siderne af neglen og er lette at holde på plads.
02. Påfør din base coat/underlak og to lag rigtigt hvid neglelak, jeg har brugt OPI Alpine Snow, der er den mest kridhvide, jeg ejer.
03. Når lakken er helt tør, tager du propylakohol, som jeg i forvejen altid tørrer neglene af med inden jeg påfører min base coat. Du kan f.eks. købe det i Matas. Læg det stykke avispapir, som du vil bruge, i blød i ca. 15-20 sekunder, og dyp også neglen, den behøver kun lige blive våd.
04. Placer stykket på den ønskede negl, og med en finger fra den modsatte hånd (tommelen er god) presser du ned og ruller i en glidende bevægelse frem og tilbage, op og ned, så der er jævnt tryk på hele neglen. Efter 20 sekunder løfter du lige en lille flig for at se, om resultatet er som du vil have det, og du kan enten tage avisstykket væk – eller fortsætte i nogle få sekunder.
05. Gentag på alle negle.
06. Når propylalkoholen er tørret væk af sig selv, lægger du din toplak. Når den er tør kan du rense overskydende avistryk fra neglebånd og fingre med propylalkohol eller neglelakfjerner, og du er klar til at nyde resultatet!
Here you have the nails before the top coat and cleaning - her er neglene før toplakken og rengøringen.



7 kommentarer:

  1. jeg tænker, skal det være hvidt...? ved ikke om skriften bliver tydeligere når det er hvidt, eller om det måske kunne være en svag lysegul, så man får indtryk af at avisen er en smule ældre... hvad mener du...?

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan vælge en hvilken som helst lys farve, for at give et ældre præg ville jeg måske nok gå over i noget beige, og så ville jeg med en svamp duppe en meget lys brun i kanterne. En lysegul ville da være fin her til påske :)

      Slet
    2. det har du nok ret i... jeg tænkte bare på gulnet papir, men det er jo i grunden mere beige end gult... hehe, godt ide at duppe lidt for at skabe lidt farvespil...

      Slet
  2. The idea is so interesting, I think I saw it also at Nail Crazy's blog and I will surely have to try it! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks, Raggio di Luna, next week I'll add another variation of this, so stay tuned :)

      Slet
  3. Jeg prøvede lige denne teknik igår. Men det var ikke kun skriftsværten der kom på neglene. Der kom også et tyndt lag avispapir med... Det er ikke hensigten vel? Jeg skal ihvertfald "øve" mig noget mere, for resultatet var slet ikke lige som jeg havde håbet...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var helt sikkert fordi du trykkede avisen imod i for lang tid - den teknik har jeg også brugt, f.eks. i et indlæg, hvor jeg malede blomster oven på den delvist fastklæbede avis...

      Slet

Please do NOT link spam! Comments with links will very likely be removed. If you want me to look at your blog, send me an email!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...