Check out my freehand nail art in the folders/pages above this line :) - Se min frihånds nail art i fanebladene over denne linie :)



tirsdag den 25. oktober 2011

Nail wheels, fans (disappointment) - or? Neglehjul, - vifter (skuffelse) - eller?


This fan looked like a very good idea, but the polish dissolves the plastic, so the polish looks terrible when it dries. - Denne vifte virkede som en rigtigt smart løsning, men plastikken opløses af neglelakken og resultatet er forfærdeligt grimt.
 
Dansk, se længere ned.
English: I started out using nail wheels for swatches of my nail polish colors to keep track of them. But I need to change my system because of my way too rapidly growing collection.
For this purpose I purchased a “fan” of nail sticks. I thought they would be great since you can take them of the screw they are mounted on, and put them other screws for color separation; one with reds, one with blues etc., etc. Also you can arrange them from light to dark, and always find a place for a new color among others of the same shade, and there is plenty of room on the handle to write the name of the polish.
You can see them here  
They arrived several weeks later, but sometimes mail from China is slow.
Today I decided to make the first swatches, but to my huge irritation the polish dissolved the surface of the plastic, so the polish dries rough and very bumby, as you can see. On the one farthest out on the left side, I swatched it underneath, and that was not all that bad. But then I tried it with a lighter color, and that did dry with some tiny cracks, so not really a perfect solution. Unfortunately a few days ago I ordered more, but in a white color, I really hope they are better.
So for the time being I’m back to square one, at least until the white fans arrive and I can check those out. Do you use wheels, fans or something quite else??

Dansk: På grund af min hurtigt voksende samling af neglelak, er jeg nødt til at ændre mit ”kartotek” fra de påbegyndte neglehjul, hvor jeg naivt troede at jeg f.eks. kunne have alle røde, rosa, pink og lilla på et hjul. Derfor købte jeg på Ebay en ”vifte” med plastnegle på stænger fra Kina (jeg måtte vente mange uger på dem), se linket her
Jeg syntes de måtte være ideelle, for de er monteret på en lang skrue and kan tages af og sættes på andre skruer. På den måde kan man altid sortere sine farver og indsætte nye hvor end de passer bedst i rækkefølgen indenfor den samme farve. Og det er let at skrive navnet på lakken på håndtaget – smart alt i alt…
Men i dag blev jeg noget skuffet og irriteret, for da jeg gik i gang med at lave farveprøver, opdagede jeg, at neglelakken opløste plastikkens overflade, og som du kan se på billederne, tørrede neglelakken med en hæslig ru og ruflet overflade – ØV
Jeg prøvede med en farve at lægge lakken på på undersiden, se den mørke længst til venstre, og det gik nogenlunde, men ved lysere farver ser man tydelig små ”revner” i lakken, brugbart, men ikke ideelt.
Desværre bestilte jeg for nogle dage siden flere, dog i den lyse cremefarve, som man også kan få neglehjul i. Nu må vi se, om de forhåbentlig er bedre, men lige nu er jeg tilbage på trin 1.
Bruger du neglehjul, vifte eller noget helt andet for at have et let overblik over dine farver?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Please do NOT link spam! Comments with links will very likely be removed. If you want me to look at your blog, send me an email!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...